Giżycko Baroque Festival
-
Kiedy
15 Lipca 2022
16 Lipca 2022
-
Gdzie
ulica: Kolejowa
Nr domu: 22
11-500 Giżycko -
Organizator
Krzysztof Sokołowski
-
WWW
Giżycko Baroque Festival 2022
15 lipca o 18.00
The Trumpet Shall Sound
Koncert w sali koncertowej PSM
16 lipca o 18.30
Musica Warmiensis
Koncert w kościele św. Anny
PLAKAT DO POBRANIA
15.07 | Muzyka Angielskiego Baroku The Trumpet Shall Sound
Program koncertu wypełnią dzieła najwybitniejszych kompozytorów z okresu angielskiego baroku: H.Purcell, G.F.Handel.
SYLWETKI WYKONAWCÓW
Ingrida Gapová – sopran
Ingrida Gápová - sopran
Urodziła się na Słowacji. Edukację muzyczną rozpoczęła w wieku sieściu lat, grając na fortepianie. Jest absolwentką Wydziału Wokalno-Aktorskiego Akademii Muzycznej im. Feliksa Nowowiejskiego w Bydgoszczy. Dwukrotna stypendystka Ministra Kultury i Dziedzictwa Narodowego.
W repertuarze operowym artystki znajdują się m.in. partie: Zuzanna „Wesele Figara” W.A. Mozarta (Opera Bałtycka Gdańsk, Warszawska Opera Kameralna -WOK), Pamina „Czarodziejski flet” W.A. Mozarta (Opera Bałtycka Gdańsk, WOK), Zerlina „Don Giovanni” W.A. Mozarta (Słowacka Opera Narodowa SND, WOK), Barbarina „Wesele Figara” W.A. Mozarta (Teatr Wielki Warszawa, Opera Bałtycka Gdańsk), Semiramide „Semiramide riconosciuta” L. Vinciego (II Festiwal Oper Barokowych 2016 Warszawa), Mařenka „Sprzedana narzeczona” B. Smetany (Divadlo Moravsko-Slezké Ostrava), Małgosia „Jaś i Małgosia” E. Humperdincka (Opera Nova Bydgoszcz), Xenia z Borysa Godunowa M. Musorgskiego (Teatr Wielki Warszawa), Micaëla „Carmen” G. Bizeta (Opera Bałtycka Gdańsk), Belinda z Dydony i Eneasza H. Purcella (Opera Nova Bydgoszcz), SHE „The Sudden Rain” A. Nowaka (Teatr Wielki Warszawa – prawykonanie). W marcu 2016 zadebiutowała w Finlandii z zespołem Helsinki Baroque Ensemble Orchestra (HEBO) pod batutą Aapo Häkkinena i w październiku 2015 wzięła udział w tournée po Europie z orkiestrą Filharmonii Narodowej, podczas którego wykonywała partię solową z IV Symfonii G. Mahlera pod batutą Jacka Kaspszyka.
W sezonie 2019/2020 artystka wystąpiła jako Susanna oraz Pamina podczas tournée z Warszawską Operą Kameralną w Tokyo Bunka Kaikan. W 2015 została laureatką Selma D and Leon Fishbach Memorial Prize at the 2015 London Handel Singing Competition. W 2013 zdobyłą III nagrodę w kategorii operowej oraz 5 nagród specjalnych (wśród nich za najlepszą interpretację utworów W.A. Mozarta) na 48. Międzynarodowym konkursie Antonína Dvořáka w Karlowych Warach (Czechy).
Z zespołem Goldberg Baroque Ensemble nagrała dla Sarton records światowe premiery „Christmas Cantatas of 18th century Gdańsk” (2010), „Lent Cantatas of 18th century Gdańsk” (2011), “Passio Christi” J.B.C. Freislicha (2012) i „The Gdańsk Baroque Cantatas” (2015). Dwie ostatnie płyty zostały nominowane do Nagrody Muzycznej fryderyk (2013 i 2016). Johann Valentin Meder „Sacred Music” (2020), J.B.C. Freislich „Secular Cantatas” (2020).
W kręgu zainteresowań artystki znajduje się także repertuar współczesny. Zaowocowało to jej prawykonaniem „Spoon River Anthology” autorstwa kompozytora Aleksandra Nowaka i artysty multimedialnego Adama Dudka. Utwór został wykonany podczas otwarcia 56. edycji festiwalu Warszawska Jesień w 2013 r. Wokalistka współpracuje z hiszpańskim zespołem Taller Atlántico Contemporáneo (TAC).
Paweł Hulisz – trąbka barokowa
Trębacz, aranżer, kompozytor, doktor sztuk muzycznych. Absolwent gdańskiej
i bydgoskiej akademii muzycznej. Na stałe współpracuje z Teatrem Muzycznym w Gdyni.
Współtworzy zespół SANACJA, Krystyna Durys Band, a jako muzyk sesyjny współpracował
m.in. z: Sylwią Grzeszczak, Eweliną Lisowską, Kamilem Bednarkiem, zespołami:
Behemoth, Deer Project, NPWM, Sound’n’Grease, Lady Pank, Coma, L.U.C.
Z Sinfoniettą Consonus nagrał płytę Symphonic Theater of Dreams poświęconą zespołowi
Dream Theater i płytę Exploration, z Jordanem Rudesem, klawiszowcem legendarnego
zespołu Dream Theater. W ramach projektu Rebel Babel stworzył aranżacje dla m.in.:
Piotra Roguckiego, Kamila Bednarka, Igora Herbuta, Natalii Kukulskiej, Renaty Przemyk,
Abradaba, Mateusza Pospieszalskiego, etc.
W 2012 roku otrzymał Stypendium Kulturalne Prezydenta Miasta Gdańska,
które przyczyniło się do nagrania pierwszej solowej płyty pt: SANACJA – „Już taki ze mnie
zimny drań’’, z przebojami polskiej muzyki z lat 20-tych i 30-tych XX wieku. Wykonuje muzykę barokową i klasyczną na instrumencie historycznym.
Jest pomysłodawcą i założycielem zespołu Tubicinatores Gedanenses, z którym koncertuje na wieżach kościołów i ratuszy, kontynuując starą gdańską praktykę grania z wież (Turmmusik). Dzięki mecenatowi Prezydenta Miasta Gdańska, zespół zrealizował dotychczas dwie płyty autorskie. Jest organizatorem festiwalu „Muzyka z gdańskich wież”.
Współpraca z organistą Andrzejem Szadejko doprowadziła do realizacji dwóch płyt o charaterze solowym: Rückpositiv z ariami obligato A. Scarlattiego i Rückpositiv e la bella tromba z utworami kompozytorów włoskich XVII i XVIII wieku. W 2021 roku razem z Moniką Kaźmierczak – miejską carillonerką i Emilem Miszkiem – trębaczem, nagrał płytę Urbis Sonos z barokową muzyką opracowaną na dwie trąbki historyczne i carillon.
Zajmuje się opracowywaniem starodruków muzycznych z XVII i XVIII wieku, znajdujących się w bibliotece PAN w Gdańsku - kantaty okolicznościowe kompozytorów gdańskich, m.in. J. B. C. Freisslich, J. V. Meder, F. Ch. Mohrheim, J. T. Roemhildt, J. D. Pucklitz, a także zbiorów biblioteki Hosianum w Olsztynie - XVIII wieczna muzyka liturgiczna. Powołał do życia zespół Capella Warmiensis Restituta prezentujący odrestaurowane muzykalia warmińskie, rozpoczynając serią wydawniczą Musica Warmiesis dla wytwórni DUX.
Jest kompozytorem Hejnału wykonywanego od 2017 roku na rozpoczęcie i zakończenie Jarmarku Dominikańskiego w Gdańsku, a także Hejnału skomponowanego w 2020 roku dla festiwalu Bydgoska Scena Barokowa.
W dorobku artystycznym ma około 60 nagrań płytowych, jako muzyk sesyjny, kameralista i solista, uczestniczy też w wielu festiwalach muzycznych.
Emil Miszk – trąbka barokowa
Emil Miszk - trębacz, kompozytor, propagator muzyki improwizowanej. Miłośnik szerokiej perspektywy i długiego dystansu. Prowadzi bogate życie koncertowe i świetnie odnajduje się na wielu płaszczyznach muzycznych. Jego styl opiera się na starciu dwóch energii - z jednej strony przynależność do tradycji, z drugiej totalna wolność. Jest to efekt współpracy z takimi artystami jak: Markus Stockhausen, John Medeski, John Scofield, Andreas Staier, Leszek Kułakowski, Marcin Masecki, Mitch & Mitch. Współtwórca niezależnego wydawnictwa Alpaka Records. Lider zespołu Emil Miszk & The Sonic Syndicate, z którym w roku 2019 zdobył najbardziej prestiżową nagrodę środowiska muzycznego w Polsce – nagrodę FRYDERYK w kategorii Jazzowy Debiut Roku za album „Don't Hesitate!”.
Masovia Baroque Orchestra
Radosław Kamieniarz - koncertmistrz
Radosław Kamieniarz – urodzony w Lesznie wszechstronny skrzypek, realizujący swoje muzyczne zainteresowania głównie w nurcie historycznych praktyk wykonawczych. Ukończył Państwowe Liceum Muzyczne "Szkoła Talentów" im. H. Wieniawskiego w Poznaniu, następnie Akademię Muzyczną im I.J. Paderewskiego w Poznaniu, gdzie studiował pod kierunkiem prof. Jadwigi Kaliszewskiej oraz Akademię Muzyczną im. K. Lipińskiego we Wrocławiu, w klasie skrzypiec barokowych dr hab. Zbigniewa Pilcha. Uczestniczył w wielu mistrzowskich kursach interpretacji muzyki solowej, kameralnej oraz w zakresie wykonawstwa historycznego. Koncertował, nagrywał w kraju i zagranicą jako solista, kameralista, koncertmistrz i członek orkiestr symfonicznych, kameralnych, a także wielu wiodących zespołów specjalizujących się w historycznym wykonawstwie muzyki. Współtwórca powstałego w 2003 roku kwartetu smyczkowego Musicarius, z którym koncertuje do dziś. W 2007 roku został muzykiem Zespołu Instrumentów Dawnych Warszawskiej Opery Kameralnej "Musicae Antiquae Collegium Varsoviense", w którym pełni funkcję koncertmistrza, solisty, a także obejmuje kierownictwo artystyczne koncertów, spektakli oraz realizacji nagrań. Współpracownik Katedry Organów, Klawesynu i Muzyki Dawnej Akademii Muzycznej im. Karola Lipińskiego we Wrocławiu, gdzie wykłada w klasie skrzypiec barokowych i altówki barokowej.
16.07 | "Musica Warmiensis"
Zasadniczym zadaniem projektu "Musica Warmiensis" jest zwiększenie dostępności twórczości polskich kompozytorów i wykonawców poprzez organizację koncertów wpisujących się w kontekst wielowiekowego dziedzictwa polskiej kultury muzycznej. Planowane jest rozpropagowanie utworów warmińskich kompozytorów na podstawie zapisów nutowych z XVIII wieku odnalezionych w zbiorach Biblioteki Wyższego Seminarium Duchownego Metropolii Warmińskiej „Hosianum” w Olsztynie. Ich wagę i wartość artystyczną potwierdziła dr hab. Danuta Popinigis, prof. AM (Akademia Muzyczna w Gdańsku). Część utworów została skomponowana przez znanych z imienia i nazwiska, a część przez anonimowych kompozytorów. Są to kompozycje wokalno-instrumentalne o charakterze sakralnym - litanie, msze, ofertoria i inne. Przedsięwzięcie odkrywa dawną tradycję muzyczną Warmii, prezentowane utwory były wykonywane przez kapele kościelne przed ok. 300 laty, następnie uległy zapomnieniu.
Większość zachowanych utworów dedykowana jest i była wykonywana przez kapelę kolegiacką z Dobrego Miasta (Guttstadt). Działała ona od XVI wieku do 1810 roku. W jej skład wchodzili wikariusze, kościelny, dzwonnik i starsi uczniowie szkoły kolegiackiej. Pod koniec XVI wieku szkoła kolegiacka była drugą, co do rangi szkołą na Warmii. Uczniowie szkoły kolegiackiej wykonując śpiewy i grając
na instrumentach, stanowili podstawowy zespół wykonawczy na wszystkich nabożeństwach. W 1820 roku kapela odrodziła się, ale już jako kapela parafialna. Po kapeli dobromiejskiej zachował się do dziś niekompletny zbiór muzykaliów. Wśród zachowanych nut największą grupę stanowią msze - 21 pozycji, m.in. Msza C-dur W.A. Mozarta, KV 257 - wśród nich 3 msze żałobne (m.in. Missa pro defunctis autorstwa Józefa Kozłowskiego). Znaleźć też można części zmienne mszy - ofertoria i graduały, ponadto nieszpory, litanie, Sub tuum praesidium, tercet Quis nos separabit, aria Amavit eum Dominus. Większość zachowanych kompozycji pochodzi z XIX wieku, natomiast z XVIII wieku pochodzą kompozycje S. Bindera, I. Kaysera, F. J. Krausa, V. Rathgebera, A. Sacchiniego i J.B. Vanhalla.
Koordynatorem projektu jest ks. dr Tomasz Garwoliński, za opracowanie muzykaliów odpowiada Paweł Hulisz.
SYLWETKI WYKONAWCÓW
Ingrida Gapová – sopran
Ingrida Gápová - sopran
Urodziła się na Słowacji. Edukację muzyczną rozpoczęła w wieku sieściu lat, grając na fortepianie. Jest absolwentką Wydziału Wokalno-Aktorskiego Akademii Muzycznej im. Feliksa Nowowiejskiego w Bydgoszczy. Dwukrotna stypendystka Ministra Kultury i Dziedzictwa Narodowego.
W repertuarze operowym artystki znajdują się m.in. partie: Zuzanna „Wesele Figara” W.A. Mozarta (Opera Bałtycka Gdańsk, Warszawska Opera Kameralna -WOK), Pamina „Czarodziejski flet” W.A. Mozarta (Opera Bałtycka Gdańsk, WOK), Zerlina „Don Giovanni” W.A. Mozarta (Słowacka Opera Narodowa SND, WOK), Barbarina „Wesele Figara” W.A. Mozarta (Teatr Wielki Warszawa, Opera Bałtycka Gdańsk), Semiramide „Semiramide riconosciuta” L. Vinciego (II Festiwal Oper Barokowych 2016 Warszawa), Mařenka „Sprzedana narzeczona” B. Smetany (Divadlo Moravsko-Slezké Ostrava), Małgosia „Jaś i Małgosia” E. Humperdincka (Opera Nova Bydgoszcz), Xenia z Borysa Godunowa M. Musorgskiego (Teatr Wielki Warszawa), Micaëla „Carmen” G. Bizeta (Opera Bałtycka Gdańsk), Belinda z Dydony i Eneasza H. Purcella (Opera Nova Bydgoszcz), SHE „The Sudden Rain” A. Nowaka (Teatr Wielki Warszawa – prawykonanie). W marcu 2016 zadebiutowała w Finlandii z zespołem Helsinki Baroque Ensemble Orchestra (HEBO) pod batutą Aapo Häkkinena i w październiku 2015 wzięła udział w tournée po Europie z orkiestrą Filharmonii Narodowej, podczas którego wykonywała partię solową z IV Symfonii G. Mahlera pod batutą Jacka Kaspszyka.
W sezonie 2019/2020 artystka wystąpiła jako Susanna oraz Pamina podczas tournée z Warszawską Operą Kameralną w Tokyo Bunka Kaikan. W 2015 została laureatką Selma D and Leon Fishbach Memorial Prize at the 2015 London Handel Singing Competition. W 2013 zdobyłą III nagrodę w kategorii operowej oraz 5 nagród specjalnych (wśród nich za najlepszą interpretację utworów W.A. Mozarta) na 48. Międzynarodowym konkursie Antonína Dvořáka w Karlowych Warach (Czechy).
Z zespołem Goldberg Baroque Ensemble nagrała dla Sarton records światowe premiery „Christmas Cantatas of 18th century Gdańsk” (2010), „Lent Cantatas of 18th century Gdańsk” (2011), “Passio Christi” J.B.C. Freislicha (2012) i „The Gdańsk Baroque Cantatas” (2015). Dwie ostatnie płyty zostały nominowane do Nagrody Muzycznej fryderyk (2013 i 2016). Johann Valentin Meder „Sacred Music” (2020), J.B.C. Freislich „Secular Cantatas” (2020).
W kręgu zainteresowań artystki znajduje się także repertuar współczesny. Zaowocowało to jej prawykonaniem „Spoon River Anthology” autorstwa kompozytora Aleksandra Nowaka i artysty multimedialnego Adama Dudka. Utwór został wykonany podczas otwarcia 56. edycji festiwalu Warszawska Jesień w 2013 r. Wokalistka współpracuje z hiszpańskim zespołem Taller Atlántico Contemporáneo (TAC).
Sławomir Bronk - kontratenor
Absolwent dyrygentury chóralnej, muzyki kościelnej (2006), oraz śpiewu solowego (dyplom z wyróżnieniem, 2015) w Akademii Muzycznej im. Ignacego Jana Paderewskiego w Poznaniu. Jako wokalista i kameralista - kontratenor specjalizuje się w wykonawstwie muzyki dawnej, w repertuarze oratoryjno-kantatowym. Brał udział w znaczących festiwalach muzycznych w kraju i zagranicą, m.in. w Międzynarodowym Festiwalu Bachowskim w Świdnicy, Forum Musicum we Wrocławiu, Festiwalu Sztuk Dawnych w Białymstoku, Starosądeckim Festiwalu Muzyki Dawnej. Koncertował m.in. z takimi zespołami jak: Wrocławska Orkiestra Barokowa, Kapela Świętogórska, Kapela Jasnogórska. Na stałe związany jest z białostockim Zespołem Muzyki Dawnej Diletto.
Oddzielnym polem artystyczno-naukowych zainteresowań Sławomira Bronka jest semiologia gregoriańska, której zasady interpretacji poznawał podczas licznych seminariów i kursów we Włoszech, m.in. w Papieskim Instytucie Muzyki Sakralnej w Rzymie. Z prowadzoną przez siebie studencką Scholą Cantorum gdańskiej Akademii Muzycznej podczas 65. Concorso Polifonico Internazionale Guido d'Arezzo uzyskał zwycięstwo w kategorii chorału gregoriańskiego. Sukces ten powtórzył z męskim zespołem Vox Intensa podczas Malta International Choir Festival 2017. Sławomir Bronk pracuje na stanowisku adiunkta w Akademii Muzycznej im. Stanisława Moniuszki w Gdańsku, gdzie prowadzi zajęcia: dyrygentury chóralnej, emisji głosu, chorału gregoriańskiego.
Aleksander Rewiński – tenor
Aleksander Rewiński jest polskim tenorem urodzonym w Warszawie. W 2016 roku ukończył studia magisterskie na Wydziale Wokalnym Uniwersytetu Muzycznego Fryderyka Chopina w Warszawie, gdzie studiował pod kierunkiem Jerzego Knetiga. W 2018 roku ukończył studia na Universität Mozarteum w Salzburgu, na specjalizacji Pieśń i Oratorium pod kierunkiem Wolfganga Holzmaira i Bernda Valentina. Swoje umiejętności udoskonalał pod okiem specjalistów takich jak Rudolf Piernay, Emma Kirkby, Mitsuko Shirai, Markus Hadulla, Tomasz Herbut, Lothar Odinus, Jan van Elsacker, Marek Rzepka, Helena Łazarska, Felicity Lott, Sherman Lowe. W jego repertuarze wokalnym dominują utwory muzyki dawnej, w szczególności dzieła Claudio Monteverdiego, Jana Sebastiana Bacha, Georga Friedricha Haendla i dzieła kompozytorów francuskich takich jak Jean-Baptiste Lully, Jean-Philippe Rameau i innych kompozytorów tamtego okresu. Wykonuje również dzieła oratoryjne repertuaru klasycznego i romantycznego, pieśń niemiecką, francuską chanson, pieśń polską, angielską kameralistykę wokalną, repertuar XX wieku i muzykę współczesną. Jego wczesne doświadczenia wokalne i sceniczne związane są głównie z produkcjami Instytutu Opery w Warszawie, wystawianymi w Teatrze Collegium Nobilium. W 2012 wcielił się w postać Aeolusa w operze Purcella The Tempest, pod dyrekcją Lilianny Stawarz. Największe doświadczenie z teatrem operowym zdobył w Salzburgu, gdzie w latach 2015-2018 występował w produkcjach studyjnych: L'incoronazione di Poppea Claudio Monteverdiego (rola Arnalty), Dialogues des Carmélites Francisa Poulenca (rola Księdza spowiednika), Limonen aus Sizilien Manfreda Trojahna (rola Micuccia Fabri, prapremiera austriacka), Orlando Paladino Josefa Haydna (rola Orlanda) oraz A Midsummer Night's Dream Benjamina Brittena (rola Lysandra). W 2017 roku zadebiutował w Teatro alla Scala wykonując partie jednego z Lehrbuben w Die Meistersinger von Nürnberg Richarda Wagnera, produkcji reżyserii Harry'ego Kupfera, pod batutą Danielle Gatti. Wkrótce potem wystąpił w Kammeroper Theater an der Wien, w roli Porucznika w La Scuola de' Gelosi Antonio Salieri, w reżyserii Jean Renshaw, pod batutą Stefana Gottfrieda. W tym samym roku zadebiutował w Filharmonii Narodowej w Warszawie wykonując partię Balaama, w światowej premierze opery Antona Rubinsteina Moses, z towarzyszeniem orkiestry Sinfonia Juventus pod batutą Michaila Jurovskiego. Rewiński zadebiutował następnie w Warszawskiej Operze Kameralnej, w roli Renaud w operze Armide Jean-Baptiste Lully (polska prapremiera), wyreżyserowanej przez Dedę Cristinę Colonnę, pod batutą Benjamina Bayla. W roku 2018 za tę rolę otrzymał nominację do Teatralnej Nagrody Muzycznej im. Jana Kiepury za Najlepszy Debiut Męski. W roli Renaud wystąpił ponownie we wznowieniu tej opery w roku 2020.
Jego doświadczenia z muzyką współczesną związane są m.in. z twórczością kompozytora Andrzeja Karałowa. W czerwcu 2020 wydana została płyta z nagraniem jego metaopery De Invitatione Mortis, w której Rewiński wykonał solową partię Euthanatosa. Nagrania dokonano w Studiu Koncertowym im. Witolda Lutosławskiego w Warszawie. Od 2019 Rewiński jest członkiem sekstetu wokalnego muzyki współczesnej proMODERN, wykonującego utwory kompozytorów takich jak Krzysztof Penderecki, Paweł Łukaszewski, Andrzej Panufnik, Piotr Tabakiernik czy Karlheinz Stockhausen. Aleksander Rewiński ma na swoim koncie współpracę ze znamienitymi dyrygentami i osobowościami sceny muzycznej, m.in. Paul Esswood, Albert Hartinger, Kai Röhrig, Gernot Sahler, Michael Frohnmeyer, Jacek Sykulski, Aureliusz Goliński (Arte dei Suonatori), Jakub Burzyński (La Tempesta), Martyna Pastuszka ({oh!} Orkiestra Historyczna), John Butt, Monika Wolińska, Ensemble Sonos Vienna, Yoon Kuk Lee, Alfredo Bernardini, Hansjörg Albrecht (Münchener Bachchor), Ignacy Zalewski, Jerzy Markiewicz (Cappella Viridimontana), Agata Sapiecha i Simon Standage (Il Tempo), Elżbieta Sajka-Bachler
(Pandolfis Consort), Gottfried Holzer-Graf, Anna Moniuszko (Zespół Muzyki Dawnej Diletto) i reżyserami (Stephen Medcalf, Karoline Gruber, Mascha Pörzgen, Jerzy Machowski). Swoją działalność koncertową realizował w Polsce (Vratislavia Cantans, Wschód Kultury),
Austrii (Barock Nacht, Bachwoche Wien, Lange Nacht der Kirchen), Niemczech (Herkulessaal der Residenz München, Nachtstücke Festival Burghausen, Carl Orff Festival), Włoszech (Traetta Opera Festival), Francji (Les Heures Romantiques entre Loir et Loire), Czechach (Lednicko-Valtický Hudební Festival), Węgrzech (St. Gellert Festival Szeged), na Malcie (Valetta International Baroque Festival), Luksemburgu (Trifolion Echternach), w Antwerpii (AMUZ), aż po Wielką Brytanię (St. John's Smith's Square Music Festival)
Andrzej Zawisza – bass
Andrzej Zawisza z wyróżnieniem ukończył studia na Akademii Muzycznej w Krakowie. Na tejże uczelni odbył również studia podyplomowe w klasie klawesynu. W latach 2003-2005 studiował w Guildhall School of Music and Drama w Londynie, w klasie klawesynu Jamesa Johnstone’a, oraz śpiewu Andrew Watts’a, gdzie otrzymał: Postgraduate Diploma in Music Performance (PgDip), oraz Master of Music Degree (MMus) z wyróżnieniem. Swój warsztat wokalny kształcił również pod kierunkiem Mhairi Lawson i Emmy Kirkby. Jako wokalista współpracuje z wieloma zespołami chóralnymi, licznymi zespołami kameralnymi, oraz z zespołami specjalizującymi się w wykonawstwie muzyki dawnej, często wykonując partie solowe. Jako klawesynista (solista , kameralista i ceniony realizator basso continuo) współpracuje z licznymi zespołami kameralnymi i orkiestrowymi w kraju i za granicą.
Andrzej Zawisza jest finalistą polskiej edycji Międzynarodowego Konkursu Wokalnego „Orfeusz” z okazji 400-lecia premiery „Orfeusza” Claudio Monteverdiego (2007) oraz zdobywcą pierwszej nagrody na VIII Broadwood Harpsichord Competition w Londynie (2005), a także laureatem Stypendium Twórczego i Nagrody Miasta Krakowa (2001) oraz Stypendium Ministra Kultury i Dziedzictwa Narodowego (2002) w dziedzinie muzyki. Jest członkiem Polskiego Towarzystwa Muzyki Dawnej i Towarzystwa Bachowskiego w Krakowie oraz współzałożycielem zespołu Estravaganza, z którym dokonał multimedialnego nagrania wybranych kantat Jana Sebastiana Bacha dla japońskiej wytwórni IMC Music Publisher Ltd. Jest wykładowcą w Katedrze Muzyki Dawnej na Akademii Muzycznej im. Krzysztofa Pendereckiego w Krakowie, współpracuje również z Wydziałem Wokalno-Aktorskim na tejże uczelni, Od 2021 roku pełni funkcję asystenta Dyrektora Artystycznego Chóru Polskiego Radia w Krakowie.
Radosław Kamieniarz - koncertmistrz
Radosław Kamieniarz – urodzony w Lesznie wszechstronny skrzypek, realizujący swoje
muzyczne zainteresowania głównie w nurcie historycznych praktyk wykonawczych.
Ukończył Państwowe Liceum Muzyczne "Szkoła Talentów" im. H. Wieniawskiego w
Poznaniu, następnie Akademię Muzyczną im I.J. Paderewskiego w Poznaniu, gdzie
studiował pod kierunkiem prof. Jadwigi Kaliszewskiej oraz Akademię Muzyczną im. K.
Lipińskiego we Wrocławiu, w klasie skrzypiec barokowych dr hab. Zbigniewa Pilcha.
Uczestniczył w wielu mistrzowskich kursach interpretacji muzyki solowej, kameralnej oraz
w zakresie wykonawstwa historycznego. Koncertował, nagrywał w kraju i zagranicą jako
solista, kameralista, koncertmistrz i członek orkiestr symfonicznych, kameralnych, a także
wielu wiodących zespołów specjalizujących się w historycznym wykonawstwie muzyki.
Współtwórca powstałego w 2003 roku kwartetu smyczkowego Musicarius, z którym
koncertuje do dziś. W 2007 roku został muzykiem Zespołu Instrumentów Dawnych
Warszawskiej Opery Kameralnej "Musicae Antiquae Collegium Varsoviense", w którym pełni funkcję koncertmistrza, solisty, a także obejmuje kierownictwo artystyczne koncertów, spektakli oraz realizacji nagrań. Współpracownik Katedry Organów, Klawesynu i Muzyki Dawnej Akademii Muzycznej im. Karola Lipińskiego we Wrocławiu, gdzie wykłada w klasie skrzypiec barokowych i altówki barokowej.
Cappella Warmiensis Restituta
PARKOWANIE W CENTRUM GIŻYCKA W CZASIE SEZONU - szczegóły
grafika: Wydział Planowania i Inwestycji Urzędu Miejskiego | M. Wilczewski